Інформатика в Європі

Перебуваючи на тренінгу з цифрового громадянства (про це буде окремий пост), я скористалась нагодою розпитати учасників з 26 європейських країн про те, як у них справи з інформатикою. Деякі учасники мали стосунок до інформатичної освіти у своїх країнах, проте були й представники сектору громадянської освіти, тому відповіді вдалось отримати не всі. Але навіть одержані результати варті того, щоб ними поділитись.
Вдалось отримати інформацію з таких країн: Данія, Угорщина, Ісландія, Кіпр, Бельгія, Люксембург, Чорногорія, Нідерланди, Німеччина, Мальта.

Чи є у країні предмет ІКТ (ICT)? 100% так. Україна - ні.

Чи є країні предмет інформатика (computer science)? 100% так. Україна - так.

Чи інформатика є обов'язковою в якомусь класі? 50% так, 50% ні.
В Угорщині - обов'язковий предмет від 5 по 10 клас. На Кіпрі - в початковій та базовій школі, також 1 рік старшої. В Ісландії - від 1 по 10 клас. В Данії експериментують з предметом "технічна грамотність" (technical literacy), в який входить добрий шмат інформатики (можна подивитись програму, лінк є нижче).
Україна - так, обов'язковий предмет в 2-9 класах, 10-11 - вибірковий.

Чи інтегрується інформатика з іншими предметами? 9 країн - так, Угорщина - ні. На Кіпрі інтегрується лише у початковій школі. Україна - інтеграція в початковій школі.

Які теми вивчаються на інформатиці?
Очікуваний офіс, також програмування, комп'ютерна графіка. Веб-дизайн, робототехніка та Інтернет-безпека також присутні в більшості країн. Бази даних - в половині, кібербезпека та 3Д-моделювання зустрічаються рідше.
Стосовно кількох країн були коментарі, що вчителі досить вільні у виборі тем навчання, тому ближче до практики предмет може виглядати дуже по-різному.
Україна - робототехніка та кібербезпека явно в програмі не згадуються, хоча можуть бути присутні. Решта тем є у програмах.

Коли оновлювались стандарти та програми? 50%-50%. Або дуже давно (7-10 років тому), або дуже нещодавно (1-3 роки тому). Залежності між тим, які теми присутні в програмі від того, коли оновлювались ці самі програми я не побачила.
Україна - оновлення останні 1-3 роки.

Дуже цінні лінки на стандарти до колекції (https://dystosvita.blogspot.com/2018/07/blog-post_28.html):
Данія https://www.emu.dk/grundskole/teknologiforstaelse/faelles-mal
Ісландія https://www.government.is/library/01-Ministries/Ministry-of-Education/Curriculum/adalnrsk_greinask_ens_2014.pdf
Кіпр http://www.moec.gov.cy/analytika_programmata/programmata_spoudon.html
Бельгія http://www.enseignement.be/index.php
Люксембург http://www.men.public.lu/home/index.html
Нідерланди https://curriculum.nu/
Україна https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi

Чи можете Ви сказати, що спостерігається зростання ролі програмування в навчальних програмах? 8 з 10 - так. 2 - ні. Як ремарка - відповіді "ні" я отримала від представників громадянської освіти, а не інформатичної :)
Україна - так.

Цей же допис англійською:
https://dystosvita.blogspot.com/2019/04/computer-science-in-secondary-school.html

Опитувальник: https://forms.gle/1MbnEJwxDRrZvSPw7

Коментарі